کد مطلب : 27822 تاریخ مطلب : 1397/05/15

شش نکته ضروري در هنگام خريد ظروف غذاخوري

مدتي قبل طي يک نظر سنجي از شرکت کنندگان درخواست شد تا بهترين مشاوره و نصيحت خود را براي خريد ظروف غذاخوري و سرويس غذاخوري جديد ارسال کنند. از ميان تمام جواب هايي که تا به حال ارسال شده است، ما 6 نکته مفيد را استخراج و آماده کرده ايم تا کساني که مي خواهند روي خريد يک سرويس غذاخوري جديد سرمايه گذاري کنند، با آگاهي بيشتري پا به مراکز فروش بگذارند. اي نکات عبارت اند از:

سايز ظروف (به خصوص بشقاب ها) را متناسب با فضاي کابينت، قفسه ها و ماشين ظرفشويي خود انتخاب کنيد. ممکن است شما بشقاب هايي با ظاهر بزرگ و زيبا را دوست داشته باشيد، اما زماني که درب کابينت شما بسته نشود اين علاقه از بين خواهد رفت. قبل از خريد هر چيزي محدوديت هاي فضا و ذخيره سازي را مد نظر داشته باشيد.
به دنبال سرويس هايي باشيد که امکان اضافه کردن و جايگزيني تکه ها در آن وجود داشته باشد. اگر شما بيشتر به بشقاب و کاسه ي سوپ خوري علاقه داريد، نيازي نيست که براي ساير تکه ها پول بدهيد. اين نوع سرويس ها به شما اجازه مي دهند ترکيبي که دقيقا مد نظر شماست انتخاب کنيد. حتي بهتر از آن مي توانيد در صورت شکستن تکه ها آن ها را جايگزين نماييد.
رنگ سفيد شيک و کلاسيک است، بنابراين مي توان گفت ظروفي از جنس چيني و پورسلين هيچگاه شما را نا اميد نمي کنند. با انتخاب ظروف سفيد ممکن نيست که اشتباه کرده باشيد. اين نوع ظروف زيبا، کلاسيک و داراي چندين کاربرد هستند و شما مي توانيد آن ها را با کاسه ها و ليوان هاي رنگارنگ ست نماييد. بنابراين توصيه مي کنيم ظروف سفيد را در اولويت قرار دهيد.
به اندازه اي خريد کنيد که بتوانيد يک مهماني شام بزرگ برگزار کنيد. در حال حاضر ممکن است فقط يک يا دو نفر در منزل شما ساکن باشند، اما عاقلانهتر اين است که آينده نگر باشيد و براي خانواده ها، مهماني ها و دورهمي هاي بزرگتر برنامه ريزي کنيد. مطمئين باشيد پشيمان نخواهيد شد.
براي مصارف روزانه و مراسمات رسمي يک سرويس مشترک تهيه نماييد. نيازي نيست که دو سرويس جداگانه تهيه کنيد، بلکه سرمايه ي خود را روي يک سرويس خوب بگذاريد و با پيراستن بخشي از آن را با لايه هاي محافظ و اضافه کردن ساير ظروف، از آن ها در مصارف روزانه بهره ببريد. با اين کار در فضا و هزينه صرفه جويي خواهيد کرد.
ظروف عالي و درجه يک ارزش هزينه کرد دارند. اگر برنامه شما اين است که سال ها با اين ظروف زندگي کنيد، روي کيفيت ظروف مضايقه نکنيد. کمي بيشتر هزينه کنيد تا چيزي که واقعا ميخواهيد را به دست آوريد. حتي اگر مدت زمان بيشتري صرف کامل شدن مجموعه خود کنيد.