کد مطلب : 74986 تاریخ مطلب : 1401/02/24

غيرت ملي مهمترين عامل قرار گرفتن در مسير توليد/ اتحاديه خانه امن اعضاي صنف است

رئيس اتحاديه توليدکنندگان و فروشندگان بلور، چيني و لوستر تهران در خصوص فعاليت در راستاي نامگذاري سال از سوي مقام معظم رهبري به «توليد، دانش بنيان و اشتغال آفرين» بيان داشت: آنچه باعث مي شود در مسير سخت و دشوار توليد و ايجاد اشتغال افراد را به سوي دانش بنيان سوق دهد تنها عرق و غيرت ملي آنهاست. تصميم و اراده بر ايجاد مسير توليد دانش بنيان اولويت اول در اين حوزه است

3

غلامرضا صفرنژاد، رئيس اتحاديه توليدکنندگان و فروشندگان بلور، چيني و لوستر تهران:

غيرت ملي مهمترين عامل قرار گرفتن در مسير توليد/ اتحاديه خانه امن اعضاي صنف است

  • کد خبر : 94007
  • 1401/02/10

رئيس اتحاديه توليدکنندگان و فروشندگان بلور، چيني و لوستر تهران در خصوص فعاليت در راستاي نامگذاري سال از سوي مقام معظم رهبري به توليد، دانش بنيان و اشتغال آفرين» بيان داشت: آنچه باعث مي شود در مسير سخت و دشوار توليد و ايجاد اشتغال افراد را به سوي دانش بنيان سوق دهد تنها عرق و غيرت ملي آنهاست. تصميم و اراده بر ايجاد مسير توليد دانش بنيان اولويت اول در اين حوزه است

غلامرضا صفرنژاد، رئيس اتحاديه توليدکنندگان و فروشندگان بلور، چيني و لوستر تهران با يادآوري تجربيات خود در مسير توليد دانش بنيان بيان داشت: تصميم و اراده بر ايجاد مسير توليد دانش بنيان به عنوان اولين اولويت از جايي مسير زندگيم را تغيير داد.

وي ادامه داد: مراودات پژوهشي که با دانشگاهيان و نخبه هاي کشور داشتم، همچنين فعاليت در حوزه چيني و بلور، شوق فعاليت در اين راه را بيشتر کرد. لذا مشاهده طرح ها و تحقيقاني که دانشگاهيان انجام داده بودند و منتظر سرمايه گذار براي عرصه توليد و اجراي آن بودند، مهمترين عامل در عرصه اقدام در مسير دانش بنيان شد. با تمام قوا و قدرت پيشقدم شدم و کارخانه توليد طلق هاي پي وي بي را احداث و شرکت رازين پليمر راه ابريشم را از 12 سال پيش تاسيس کردم.

صفرنژاد تصريح کرد: در اين کارخانه بيش از 75 فارغ التحصيل صنايع،مکانيک، پليمر و ... مشغول به کار هستند. اين نوع طلق ها که با عنوان شيشه جلو بر روي خودروها نصب مي شود در نوع خود بي نظير و حتي با کيفيت تر از انواع خارجي با قيمت هايي به مراتب ارزان تر توليد و به خودروسازان کشور تحويل مي شود. پيشترها اين نوع طلق ها از کشورهاي آلمان و چين وارد مي شد؛ اما اکنون به خودکفايي رسيده ايم.

وي در خصوص گام دوم قرارگيري در مسير دانش بنيان تاکيد کرد: گام دوم در ورود به فراوري سيليس بود. کاربرد سيليس در صنعت بلور و کريستال است. اين کارخانه در حال بهره برداري در بويين زهراي قزوين و وارد شدن در اين راه با ايجاد تحولي عظيم صورت خواهد گرفت؛ چرا که در کشور فراوري سيليس نداشتيم. غريب به 35 متخصص در اين کارخانه مشغول خواهند شد و گامي ديگر در عرصه اتکا به خود و عدم وابستگي به خارجي ها انجام ميگيرد.

صفرنژاد تاکيد کرد: اشتغال آفريني در پي فعاليت هاي دانش بنيان از موارد غير قابل منفک است که به شکر خدا موفق بوده ايم. در کشور منابع بسيار زيادي از سيليس داريم و هنرهاي شيشه گري در قزوين،همدان بوده، توليد شيشه گلس که در دماي بسيار بالا و پايين مي تواند مقاومت کند در کشور مي تواند با حمايت از سرمايه گذاران و تشويق پژوهشگران انجام پذيرد و دور از دسترس نخواهد بود.

رئيس اتحاديه توليدکنندگان و فروشندگان چيني، بلور و لوستر تهران بيان داشت: بي شمار کالاها هستند که در کشور پتانسيل توليد آن به لحاظ مواد اوليه، متخصص و سرمايه گذار وجود دارد که اگر حمايت شود در مدت زمان کمي به بار خواهد نشست.

صفرنژاد سومين تلاش در جهت توليد دانش بنيان را فعاليت در توليد سيم هاي جوش هاي سخت پوشي عنوان کرد و گفت: همکاري با پژوهشگران سازمان هاي پژوهشي، علمي و صنعتي ايران از افتخاراتي است که در اين مسير حاصل مي شود. استارت توليد از سال 1400 در احمدآباد مستوفي با حضور شش متخصص کارآزموده صورت پذيرفت.

وي ادامه داد: کاربرد سيم جوش هاي سخت پوش در صنايع سيمان، معدن، ذوب آهن و صنايع مادر است. اين سيم جوش ها وارداتي بود. اميد است با توليد روزافزون و کمک و مساعدت مسئولان بتواينم از وجود و حضور متخصصان بهرهمند و با سرمايه گذاري بخش خصوصي در اين مسير، مانع از واردات آن شويم.

رئيس اتحاديه توليدکنندگان و فروشندگان چيني، بلور و لوستر تهران اظهار داشت: در حال حاضر توليدات اين کارخانه بسيار باکيفيت و بارها و بارها تمامي مراحل استاندارد شدن و کيفيت برتر را کسب نموده است. تا کنون نيازهاي کارخانجات و شرکت هاي زيادي را مورد بررسي و ارزيابي قرار داده ايم و مطمئن هستيم که پتانسيل زيادي براي توليد در اين عرصه داريم. اميدوارم با حمايت هاي لازم بتوانيم نه تنها در کشور تمامي نيازهاي داخلي را تامين کنيم بلکه صادرکننده در اين حيطه باشيم.

وي ادامه داد: در حال حاضر با تمام مشکلاتي که در خصوص توليد وجود دارد، توانسته ايم با کمتر از 50 درصد پايين تر از قيمت نوع خارجي وارداتي خودش توليد و به شرکت هاي مورد نظر تحويل دهيم؛ بنابراين قطعاً با استفاده کارخانجات و شرکت ها از توليدات داخلي مي توانند مخارج خود را به مبالغ بسيار کمتري برسانند.

صفرنژاد تاکيد کرد: تمام توليداتي که در زمينه دانش بينان انجام مي گيرد با مهندسي معکوس عمل مي شود. سال هاي بسيار زيادي توسط مدرسين دانشگاه تربيت مدرس، پژوهش، بررسي و تحقيق مي شود و پس از آزمايشات زياد به مرحله توليد مي رسد. توليد سيم هاي توپودري تا قبل از توليد آن در کشور از روسيه و چين وارد مي شد؛ همچنين در مسير فراهم آوردن مواد اوليه، بايد گفت که در کشور تا کنون عمل خردايش به صورت سنتي انجام مي شود و مجبوريم برخي از اين نوع نيازهايمان را از کشور هند تامين کنيم که با فراوري سيليس مي توان عمل خردايش را براحتي در کشور انجام داد.

رئيس اتحاديه توليدکنندگان و فروشندگان چيني، بلور و لوستر تهران افزود: سرمايه گذاران اين حيطه با پذيرش ريسک هاي پر خطر که بسياري هم منجر به ورشکستگي شده است، تنها به عشق جذب متخصصين و نخبگان کشور و اشتغالزايي پا در اين مسير پر پيچ و خم گذاشته و لاغير چرا که هيچ توليدکنندهاي درآمد را از دلالي تامين نمي کند؛ بلکه با کوشش، تلاش و صبر سعي در تجلي آزمان هاي کشور و حفاظت از دانشگاهيان و متخصصين دارد.

وي در خصوص نگرش و اهداف خود در اتحاديه پس از عهده دار شدن رياست آن بيان داشت: اتحاديه خانه امن اعضاي صنف است، اميدوارم تمامي اعضاي صنف با انسجام و اتحاد با يکديگر براي ارتقاي سطح دانش و گسترش سرمايه گذاري در اين حيطه گام بردارند و بتوانيم با تلاش و همفکري اصناف، کارخانه ها و کارگاه هاي توليدي را احداث کنيم تا بيکاري ريشه کن شود. ضمن اينکه با دانش، آگاهي و تبادلاتي که مي توانيم با سازمان ها انجام دهيم مشکلات مالياتي را ساماندهي و حل کنيم.