کد مطلب : 75135 تاریخ مطلب : 1401/05/02

غلامرضا صفرنژاد، رئيس اتحاديه تهيه و توزيع کنندگان بلور، چيني و لوستر تهران:

مسير را دشوار نکنيد؛ بگذاريد خودمان توليد کنيم/ لزوم بهره مندي از مهندسي هاي دانشجويان جوان کشور و سرمايه گذاران دلسوز

غلامرضا صفرنژاد، رئيس اتحاديه تهيه و توزيع کنندگان بلور، چيني و لوستر تهران گفت: رهبر معظم انقلاب با رهنمودها و حمايت هاي بي دريغ خود از دانش بنيان ها در کشور، اساس و پايه مسير را براي توليدکنندگان کشور روشن و باز کردند. ايشان با تاکيد بر حمايت از علوم دانش بنيان، انگيزه دانشجويان و سرمايه گذاران اين حيطه را صد چندان نموده و کشور را به سوي تعالي رهنمون ساختند باشد تا مسئولان و منصوبين در تمامي ادارات و کارخانجاتي که مي توانند توليدکنندگان را در عرضه و فروش و استفاده همگاني از محصولات کمک و حمايت کنند از رهبر معظم درس بياموزند و راه را دشوار نکرده و بگذارند خودمان در کشور توليد کنيم.

وي تاکيد کرد: بايد از مهندسي هاي دانشجويان جوان کشور و سرمايه گذاران دلسوز بهره برده و به استقلال اقتصادي و در نهايت آسايش براي هموطنانمان برسيم.

صفرنژاد در ادامه در خصوص تاثير دانش بينان در توليد بيان داشت: با توجه به تجربه شخص خود با بيش از 35 سال در عرصه تجارت و توزيع چيني و بلور، معتقدم لازمه ورود به حوزه دانش بنيان ها و انجام حرکت هاي نو، تحقيقات گسترده توسط عده زيادي دانشجوي در حال علم آموزي به مدت زياد است.

وي ادامه داد: با انجام آزمون و خطاهايي که تنها در آزمايشگاه ها زير سايه افراد تحصيلگرده و امکانات و سرمايه در اين راه به مدت طولاني مي توان به نتايج دلخواه رسيد. هر چه موضوع مورد نظر براي تحقيق و پژوهش بزرگتر، پيچيده تر و امتحان نشده تر باشد به همان نسبت بايد سطح علم و دانش، آزمون و خطاها، فضاي تحقيقاتي، سرمايه براي تحقيق، لوازم و ابزار و زمان بيشتري، افزايش داده شود.

رئيس اتحاديه تهيه و توزيع کنندگان بلور، چيني و لوستر تهران تاکيد: در کشور به بيشمار مواردي بر مي خوريم که توان و علم و انگيزه آن موجود است؛ اما سرمايه کم. اگر بخواهيم در توليد هر محصولي تا نهايت ممکن بخوبي و درستي و با بيشترين کيفيت عمل کنيم، قطعاً نيازمند سرمايه عظيم هستيم تا محصول توليد شده بتواند هماني باشد که بتواند در نوع خارجي خود رقابت کند و قطعاً ارزش اين کار را رهبر معظم مي داند که بسيار بر توليد دانش بنيان ها تاکيد دارند، لذا افرادي که در منصب مديريتي و مسئوليتي قرار دارند بايد بر اين پايه و اساس از فعالان اين حوزه حمايت تمام قد نمايند؛ چرا که حرکت در اين مسير منجر به سربلندي کشور و همه ملت خواهد شد.

صفرنژاد و تصريح کرد: فراهم آوردن تجهيزات و آزمايشگاه يکي از مهمترين ارکان پياده سازي علم در اين حيطه است. علم بدون تجهيزات به مانند آب راکد مي شود. بايد از دانش دانشجويان دلسوز و از سرمايه گذاراني که در اين حيطه تلاش مي کنند و کشورشان را دوست دارند حمايت شود.

وي سخت ترين مرحله در دانش بنيان را بازار عرضه دانسته و افزود: پس از پياده سازي و توليد محصول مورد نظر و عبور از چندين مرحله سخت، نوبت به يکي از سخت ترين مراحل يعني عرضه کالا و يا محصول توليد شده به بازار است. البته که بايد در اين مسير مانند ديگر مراحل صبور بود؛ اما همراهي، همدلي و درک و بينش افرادي که بازار را در حيطه خود دارند امري است که نياز به پيمودن سختي هاي خود دارد.

صفرنژاد با ابراز تاسف از اينکه بسيار طرح ها و توليداتي که مي توانستند صنعت و توليد کشور را متحول سازند اما به دليل نداشتن حامي بر زمين ماندند و خاک خوردند گفت: چه بسا که اگر اين طرح ها در بستر حمايت قرار مي گرفتند، موفقيت هايمان صد چندان مي شد.

رئيس اتحاديه تهيه و توزيع کنندگان بلور، چيني و لوستر تهران با اشاره به برخي از موانع دانش بنيان ها و بهره مندي آن در توليد گفت: برخي از اين موانع چنان دست و پا گير و سخت است که بايد براي رسيدن به اهداف، مبارزه کرد. وجود دلالان بيشماري که تلاش دارند توليدکننده را از مسير درست منحرف کنند، درخواست هايي که ارائه مي شود از جمله توليد کالاي تقلبي و يا اينکه توليدات بدون مشخصات داخلي و يا درج برند کشورهاي ديگر بر روي محصول، گوشه اي از بازي هاي دلالان سود جوست.

صفرنژاد در پايان تصريح کرد: با اين اوصاف بايد مسئولان تيم هاي دانش بينان را حمايت کنند. ما کشوري آباد مي خواهيم. با اينکه حمايت هايي نظير معاونت علمي پژوهشي رياست جمهوري و صندوق هاي حمايت ستادهاي فن آور را داشتيم؛ اما بايد کالا و محصول را در نمايشگاه هاي فصلي شهرستان ها به نمايش مي گذاشيتم.