کد مطلب : 75136 تاریخ مطلب : 1401/05/02

غلامرضا صفرنژاد، رئيس اتحاديه تهيه و توزيع ‎کنندگان بلور، چيني و لوستر تهران:

ارايه خدمات درماني به نيازمندان در درمانگاه خيريه اتحاديه چيني، بلور و لوستر/ اعضاي صنف با انديشه خيرخواهانه و خداپسندانه در اين مسير گام نهادند/ اصناف يد طولاني در اعمال خير و خداپسندانه دارند

غلامرضا صفرنژاد، رئيس اتحاديه تهيه و توزيعکنندگان بلور، چيني و لوستر تهران اظهار داشت: هر کار خير و نيکي که در اين دنيا انجام مي شود به هدايت و خواست خداست. خدا مسئوليت و رسالت انجام امور را بر عهده بندگانش مي نهد که در همين راستا صنوف چيني، بلور و لوازم آشپزخانه قريب به 50 سال است که با هدف نيکو و انديشه اي خيرخواهانه و خداپسندانه گرد هم آمدند و با اراده اي قوي اقدام به تاسيس درمانگاه خيريه در جنوب شرق تهران واقع در محله شوش به نام شيفتگان شيعه جهان، حضرت علي ابن ابي طالب با هدف دستگيري از نيازمنداني که توانايي پرداخت هزينه هاي گران درمان را نداشتند نمودند.

وي ادامه داد: هيات مديره هفت نفره اي مسئوليت اداره اين درمانگاه بر عهده داشته و يک پزشک مديرعامل کلينيک مي باشد. زمين اين درمانگاه در حدود 1000 متر مربع و بالغ بر 700 متر مربع بناي مفيد است. درمانگاه در ابتدا در حوزه درمان کودکان و امراض داخلي و زنان شروع به کار کرد؛ اما به مرور کلينک با هزينه هاي زيادي که خيرين اين صنوف صرف کردند به بخش هاي زنان- کودکان-گوارش- دندانپزشکي-آزمايشگاهقلب و عروق- فيزيوتراپي و از همه مهمتر کليه و مجاري ادراري وسعت پيدا کرد.

صفرنژاد افزود: روزانه نزديک به 60 نفر با 20 تخت مجهز در اين مرکز به انجام دياليز مشغولند. تمامي تيم درماني اين کلينک مطابق تعرفه وزارت بهداشت ويزيت اخذ مي کنند؛ اما همه اين تيم کاملاً از دل و جان در اين مرکز پرتردد و شلوغ حاضر مي شوند و تا آخر وقت و آخرين بيمار تمام تلاش خود را جهت درمان افراد انجام مي دهند،

رئيس اتحاديه تهيه و توزيعکنندگان بلور، چيني و لوستر تهران همچنين گفت: با مراجعه روزانه 700 نفر بدون روزهاي تعطيل که تنها بخش هاي، تزريقات و آزمايشگاه و اورژانس فعال است درمانگاه سالانه پذيراي 20پ هزار نفر مي باشد. تلاش داريم اين مرکز را به بيمارستان تبديل کنيم که تا حدودي برخي از مراحل کار انجام شده است. همچنين در نظر داريم با احداث داروخانه امکان بهتري جهت تهيه دارو براي بيماران فراهم نماييم.

صفرنژاد احداث صندوق قرض الحسنه را از ديگر تلاش هاي تيم خيريه اتحاديه برشمرد و گفت: اين صندوق با نيت حمايت از کارگران تحت پوشش اعضاي زيرمجموعه اتحاديه که شرايط سختي را مي گذرانند ايجاد شد تا بتوانند با دريافت اندک مبلغي جزيي مشکلات آنها حل نمايند. سالانه چندين هزار وام به افراد داده مي شود و در هفته طي دو روز دوشنبه و چهارشنبه افرادي که معرفي مي شوند مي توانند با افتتاح دفترچه قرض الحسنه به دريافت وام اقدام کنند. اين صندوق به همت خيرين موسس آن طي 80 سال مشغول رفع و رجوع مشکلات مالي افراد نيازمند مي باشد.

وي از ديگر اقدامات خيرخواهانه اتحاديه را تهيه و تجهيز جهيزيه عروس معرفي کرد و گفت: اين صندوق خيريه سعادت دارد تا حدود 44 قلم از کالاهايي که در اين صنف وجود دارد و عروس به آن نياز دارد را فراهم کند، البته بدون اطلاع خانواده داماد. اين کار از سال 1393 شروع شده و با رصد تمامي مراحل و انجام پروسه هاي لازم در مدت کوتاه تمامي لوازم تهيه و تا کنون بيش از 6000 اعزام جهيزيه ثبت شده است.

صفرنژاد در پايان تصريح کرد: معتقدم اين تنها گوشه اي از خدمات اصناف است. اين قشر عظيم و انسان دوست ضمن اينکه روزانه بسياري از افراد را مشغول و به وظيفه خود عمل مي کنند تمام فکرشان در پي کمک به افراد نيازمند کشور است. اصناف با يد طولاني که در اعمال خير دارند هر يک داراي خيريه هاي مختلف بوده و سعي دارند از مال و جان و زمان خود در راه خدا و انسانيت مايه بگذارند، خداوند پشت و پناهشان باد.